Meteen naar de inhoud

Algemene voorwaarden

De navolgende voorwaarden zijn van toepassing op elke verrichting van diensten ten
behoeve van cliënten. Afwijking van deze voorwaarden geldt alleen indien door
Carwash Heemstede, hierna “het autowasbedrijf” genoemd, schriftelijk bevestigd.

  1. Definities
    In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder: autowasbedrijf: onderneming of
    deel van onderneming welke zich bedrijfsmatig bezighoudt met dienstverlening op het gebied
    van reiniging van motorvoertuigen. cliënt: degene die gebruik maakt van de diensten van het
    autowasbedrijf. Uitleg gebruik Cliënt dient zich voorafgaand aan het gebruik van de
    autowasinstallatie te informeren over het juiste gebruik ervan.
  2. Instructies
    Cliënt dient zich te houden aan de instructies op de instructieborden en bijbehorende
    lichtsignalen en dient de aanwijzingen op te volgen die door een medewerker van het
    autowasbedrijf mondeling of door gebaren worden gegeven.
  3. Geschiktheid van het voertuig; bijzonderheden
    Het voertuig van cliënt is alleen geschikt voor de autowasinstallatie als het voldoet aan
    lichtsignalen en dient de aanwijzingen op te volgen die door een medewerker van het
    autowasbedrijf mondeling of door gebaren worden gegeven.
    Het voertuig van cliënt is alleen geschikt voor de autowasinstallatie als het voldoet aan de
    volgende eisen: Het voertuig moet vier wielen hebben en een dichte carrosserie; slechts indien
    uitdrukkelijk door het autowasbedrijf is aangegeven dat de autowasinstallatie tevens geschikt
    is voor bijvoorbeeld gebruik door voertuigen met meer of minder dan vier wielen kan van het
    voorgaande worden afgeweken. De op de autowasinstallatie aangegeven maximumafmetingen (Hoogte Breedte Lengte) mogen niet worden overschreden. Het voertuig mag
    geen loszittende en/of uitstekende onderdelen hebben die door de autowasinstallatie losgerukt
    kunnen worden. Onderdelen die los kunnen zitten en/of uitsteken zijn o.a. antennes, spiegels,
    sierstrips, stootlijsten, bumpers, spoilers, schijnwerpers, ruiten- en koplampwissers; ook nietoriginele onderdelen of wijzigingen van de carrosserie kunnen los zitten. Door slijtage, kleine
    schaden, ouderdom etc. kunnen onderdelen die vast lijken te zitten toch loszitten. Cliënt dient
    zelf na te gaan of diens voertuig geschikt is en dient in geval van twijfel een medewerker van
    het autowasbedrijf om advies te vragen. Cliënt dient bijzonderheden voorafgaand aan de
    wasbehandeling bij een medewerker van het autowasbedrijf te melden.
  4. Wasresultaat
    Bij extreme vervuiling is het autowasbedrijf gerechtigd meerkosten in rekening te brengen.
    Bij een normaal vervuilde auto mag cliënt verwachten dat het in water oplosbaar vuil wordt
    verwijderd. Er wordt een voorbehoud gemaakt ten aanzien van de mogelijkheid bepaalde
    vervuiling te verwijderen. Cliënt kan er niet op rekenen dat vet, teer, krassen etc. worden
    verwijderd.
  5. Klachten
    In geval van een klacht of indien het wasresultaat niet is zoals cliënt (gezien het
    bovenstaande) redelijkerwijs mocht verwachten, dient cliënt een medewerker van het
    autowasbedrijf aan te spreken, zonder het voertuig in de rij voor de autowasinstallatie te
    plaatsen. Wordt de klacht aangaande het wasresultaat door het autowasbedrijf gegrond
    verklaard, dan heeft cliënt recht op éénmaal opnieuw wassen volgens het door het
    autowasbedrijf te kiezen programma.
  6. Schade
    Cliënt is aansprakelijk voor schade bij zichzelf, bij het autowasbedrijf of bij andere
    gebruikers, ontstaan doordat cliënt de instructies niet opvolgt of een ongeschikt voertuig laat
    wassen. In geval van overmacht is autowasbedrijf niet aansprakelijk voor (in)directe schade.
    Onder overmacht wordt ten minste (maar niet uitputtend) verstaan: schade t.g.v. het gegeven
    dat een cliënt instructies niet opvolgt en/ of de installatie onjuist gebruikt of een ongeschikt
    voertuig laat wassen, onder verwijzing van artikel 1, 2 en 3.
    Schade, waarvoor cliënt meent dat het autowasbedrijf aansprakelijk is, dienen voor het
    verlaten van het bedrijfsterrein of uiterlijk binnen een termijn van 24 uur aan een medewerker
    van het autowasbedrijf te worden gemeld. Het autowasbedrijf honoreert bij vermeende
    aansprakelijkheid van het autowasbedrijf geen verzoeken tot vergoeding van reparaties en
    herstellingen die zijn uitgevoerd door een derde, voor zover deze werkzaamheden zijn
    verricht zonder overleg en uitdrukkelijke goedkeuring vooraf van het autowasbedrijf.
  7. Weigeren van klanten
    Het autowasbedrijf kan een cliënt weigeren als diens voertuig voor de autowasinstallatie
    ongeschikt is of als daarvoor een andere redelijke grond bestaat.
  8. Persoonsgegevens
    Zie onze privacy policy.
  9. Online transacties
    Het autowasbedrijf aanvaardt betalingen met BANCONTACT, VISA en MASTERCARD.
    Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw
    bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd.
  10. Aankoop wastegoed & abonnement
    U kan wastegoed zowel online als aan onze automatische kassa’s aankopen/opladen. Op het
    moment van de transactie worden de facturatiegegevens gebruikt die gekoppeld zijn aan uw
    wagen. Er worden geen terugbetalingen gedaan na deze transactie.