De navolgende voorwaarden zijn van toepassing op elke verrichting van diensten ten
behoeve van cliënten. Afwijking van deze voorwaarden geldt alleen indien door
Carwash Heemstede, hierna “het autowasbedrijf” genoemd, schriftelijk bevestigd.
- Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder: autowasbedrijf: onderneming of
deel van onderneming welke zich bedrijfsmatig bezighoudt met dienstverlening op het gebied
van reiniging van motorvoertuigen. cliënt: degene die gebruik maakt van de diensten van het
autowasbedrijf. Uitleg gebruik Cliënt dient zich voorafgaand aan het gebruik van de
autowasinstallatie te informeren over het juiste gebruik ervan. - Instructies
Cliënt dient zich te houden aan de instructies op de instructieborden en bijbehorende
lichtsignalen en dient de aanwijzingen op te volgen die door een medewerker van het
autowasbedrijf mondeling of door gebaren worden gegeven. - Geschiktheid van het voertuig; bijzonderheden
Het voertuig van cliënt is alleen geschikt voor de autowasinstallatie als het voldoet aan
lichtsignalen en dient de aanwijzingen op te volgen die door een medewerker van het
autowasbedrijf mondeling of door gebaren worden gegeven.
Het voertuig van cliënt is alleen geschikt voor de autowasinstallatie als het voldoet aan de
volgende eisen: Het voertuig moet vier wielen hebben en een dichte carrosserie; slechts indien
uitdrukkelijk door het autowasbedrijf is aangegeven dat de autowasinstallatie tevens geschikt
is voor bijvoorbeeld gebruik door voertuigen met meer of minder dan vier wielen kan van het
voorgaande worden afgeweken. De op de autowasinstallatie aangegeven maximumafmetingen (Hoogte Breedte Lengte) mogen niet worden overschreden. Het voertuig mag
geen loszittende en/of uitstekende onderdelen hebben die door de autowasinstallatie losgerukt
kunnen worden. Onderdelen die los kunnen zitten en/of uitsteken zijn o.a. antennes, spiegels,
sierstrips, stootlijsten, bumpers, spoilers, schijnwerpers, ruiten- en koplampwissers; ook nietoriginele onderdelen of wijzigingen van de carrosserie kunnen los zitten. Door slijtage, kleine
schaden, ouderdom etc. kunnen onderdelen die vast lijken te zitten toch loszitten. Cliënt dient
zelf na te gaan of diens voertuig geschikt is en dient in geval van twijfel een medewerker van
het autowasbedrijf om advies te vragen. Cliënt dient bijzonderheden voorafgaand aan de
wasbehandeling bij een medewerker van het autowasbedrijf te melden. - Wasresultaat
Bij extreme vervuiling is het autowasbedrijf gerechtigd meerkosten in rekening te brengen.
Bij een normaal vervuilde auto mag cliënt verwachten dat het in water oplosbaar vuil wordt
verwijderd. Er wordt een voorbehoud gemaakt ten aanzien van de mogelijkheid bepaalde
vervuiling te verwijderen. Cliënt kan er niet op rekenen dat vet, teer, krassen etc. worden
verwijderd. - Klachten
In geval van een klacht of indien het wasresultaat niet is zoals cliënt (gezien het
bovenstaande) redelijkerwijs mocht verwachten, dient cliënt een medewerker van het
autowasbedrijf aan te spreken, zonder het voertuig in de rij voor de autowasinstallatie te
plaatsen. Wordt de klacht aangaande het wasresultaat door het autowasbedrijf gegrond
verklaard, dan heeft cliënt recht op éénmaal opnieuw wassen volgens het door het
autowasbedrijf te kiezen programma. - Schade
Cliënt is aansprakelijk voor schade bij zichzelf, bij het autowasbedrijf of bij andere
gebruikers, ontstaan doordat cliënt de instructies niet opvolgt of een ongeschikt voertuig laat
wassen. In geval van overmacht is autowasbedrijf niet aansprakelijk voor (in)directe schade.
Onder overmacht wordt ten minste (maar niet uitputtend) verstaan: schade t.g.v. het gegeven
dat een cliënt instructies niet opvolgt en/ of de installatie onjuist gebruikt of een ongeschikt
voertuig laat wassen, onder verwijzing van artikel 1, 2 en 3.
Schade, waarvoor cliënt meent dat het autowasbedrijf aansprakelijk is, dienen voor het
verlaten van het bedrijfsterrein of uiterlijk binnen een termijn van 24 uur aan een medewerker
van het autowasbedrijf te worden gemeld. Het autowasbedrijf honoreert bij vermeende
aansprakelijkheid van het autowasbedrijf geen verzoeken tot vergoeding van reparaties en
herstellingen die zijn uitgevoerd door een derde, voor zover deze werkzaamheden zijn
verricht zonder overleg en uitdrukkelijke goedkeuring vooraf van het autowasbedrijf. - Weigeren van klanten
Het autowasbedrijf kan een cliënt weigeren als diens voertuig voor de autowasinstallatie
ongeschikt is of als daarvoor een andere redelijke grond bestaat. - Persoonsgegevens
Zie onze privacy policy. - Online transacties
Het autowasbedrijf aanvaardt betalingen met BANCONTACT, VISA en MASTERCARD.
Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw
bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd. - Aankoop wastegoed & abonnement
U kan wastegoed zowel online als aan onze automatische kassa’s aankopen/opladen. Op het
moment van de transactie worden de facturatiegegevens gebruikt die gekoppeld zijn aan uw
wagen. Er worden geen terugbetalingen gedaan na deze transactie.